A választások közeledtével érdekes kérdés, hogy mi tesznek az ellenzéki pártok a Fidesz által lerohant plakátpiacon: hűek maradnak elveikhez és lemondanak a köztéri jelenlétről vagy hajlandóak akár egy fideszes cégnek is fizetni a reklámokért. Amíg több párt bejelentette, hogy a kampányban nem lesznek plakátjai, mert nem akarnak sem Mészáros Lőrinccel, sem más fideszessel üzletelni, addig
Szél Bernadett, az LMP miniszterelnök-jelöltje simán lepaktált Garancsi Istvánnal, a Fidesz egyik csúcsoligarchájával.
A fővárosi köztéri villanyoszlopokon lévő hirdetéseket ugyanis az az ESMA birtokolja, amelyet a Fidesz hosszas csiki-csukival játszott át eredeti tulajdonosától Garancsi Istvánnak, a Videoton tulajdonosának. Amikor még nem az övé volt a cég, akkor az “elefántfül”-nek nevezett hirdetéseket konkrétan betiltották, mondván balesetveszélyes, mert elvonja az autósok figyelmét. Amikor az elértéktelenedett cégre rátette a kezét a Fidesz csápja, akkor persze rögtön visszaváltoztatták a törvényt, ismét engedélyezve ezeket a hirdetési felületeket.
Beszédes, hogy ma kétféle politikai hirdetés van ezeken az oszlopokon: a Fideszé és Szél Bernadetté.
Az már csak részletkérdés marad, hogy vajon hány millió forintot hagy az LMP a fideszes oligarchánál, ahogy az is csak április 8-án fog kiderülni, megérte-e az elvtelen szövetség.